Wednesday, August 22, 2018

Rockenbauer Pál, Dél-dunántúli Kéktúra

A meglepetés az lett volna, hogy egy hónapon belül teljesítem az egész távot. Még szerencse, hogy nem harangoztam ezt be sehol, mert sajnos nem sikerült, de nagyjából két hónap elég volt úgy, hogy csak hétvégéken keltünk útnak. Volt egy olyan tervem is, hogy részletesen beszámolok az útról egy blogban, de mivel ezt már megtették mások, értelmetlennek tartottam. Bár sok szép hely van az ország délnyugati részében is, csak gondoljunk például az Őrségre, nekem a legkellemesebb meglepetést Somogy és Baranya méltatlanul elhallgatott lankái jelentették.


A Dél-dunántúli Kéktúra igazolófüzet vezetésekor különös figyelmet fordítottam arra, nehogy véletlenül téves dátumot írjak be. Egyéb dologra nem kellett figyelnem, mert az utat a füzetben megadott sorrendben teljesítettem, így hát nem érhet az a vád, mint korábban, hogy nem a túra útvonalán közelítettem meg egy pontot. Sőt, még szorgalmi jelleggel olyan pecséteket is begyűjtöttem, amiknek nem volt külön bélyegzőhely kialakítva a füzetben, de lássák, milyen pedáns vagyok.
A teljesen kitöltött, feldátumozott és jól látható pecsétekkel igazolt füzetemet beküldtem illetékes elvtárséknak, ha már ennyit melóztam vele. Hangsúlyozom, itt már nincs dicsőség lista, talán jelvényt lehet venni, nem tudom, de nem is tartottam igényt rá. Egyszerűen csak büszke voltam rá, milyen gyorsan sikerült bejárnom az útvonalat, pedig már nem vagyok mai gyerek.


Nem ragozom tovább, egy hónap múlva újból jött a telefon: Valami nem stimmel a füzetemmel, a vizsgáló bizottság megint problémázik. Elképzelni nem tudtam, hogy most mi a fészkes fenébe tudtak belekötni. Hát az volt a bajuk, hogy nem pecsételtem duplán, azokon a pontokon, ahol megszakítottam a túrát. De hát könyörgöm! Maguk nyomtatták és árulják az új füzetet, ahol erre nincs is lehetőség. Míg az OKT füzetben duplázódik egy-egy túra vég- és kezdőpontja, itt már nem helyeztek el két kockát. Komolyan mondom, az-az érzésem, hogy direkt csinálják. Mintha csak örömüket lelnék benne, hogy vegzálják a turistatársakat.
Nem vagyok hajlandó még egyszer asszisztálni ebben a színdarabban. Elegem volt. Ezek az emberek többet ártanak a kéktúra mozgalomnak, mint bárki más. Dobja ki a kukába a füzetemet uram! Nem is értem, miért küldtem be. Biztosíthatom, hogy ilyen többé nem fog előfordulni.

No comments:

Post a Comment